Fire eldre kvinner reflekterer på minner fra da de var unge, og hvor forskjellig forholdene mellom kvinner og menn var da. Et tilbakeblikk inn i en bestemors ungdom og hennes intime liv, illustrerer statusen til slovenske kvinner i første halvdel av 1900-tallet.
Urška Djukić (1986) studerte ved The Academy of Arts i Nova Gorica. Kortfilmen hennes Bon Appétit, La Vie! vant prisen for beste kortfilm ved The National Festival of Slovenian Film i 2016. Hun var medregissør på kortfilmen The Right One, som ble vist på Cannes-festivalen i 2019. Ved å kombinere spillefilm, animasjon, og forskjellige eksperimentelle teknikker, skaper Urška Djukić hybride visuelle narrativ. Hun fokuserer spesielt på å utforske tema innen kvinnelighet i samtiden.
Émilie Pigeard (1990) studerte ved Arts Décoratifs i Paris, der hun spesialiserte seg innen animasjon. I tillegg driver hun med maling og illustrasjon. Hun fikk utmerkelse for avgangsfilmen sin, Encore un gros lapin?, som ble lagt merke til og produsert av Les Films Sauvages. I 2014 studerte Émilie ved Hochschule für Film und Fernsehen (HFF), i Tyskland. Siden da har hun laget filmer som frilanser i Paris.
Din personlige informasjon vil kun bli brukt til å sende ut nyhetsbrev. Du kan når som helst melde deg av ved å klikke på en link i eposten.